ΑρχικήΔιαφοραFerrari... Το ανορθωμένο καλπάζον άλογο!

Ferrari… Το ανορθωμένο καλπάζον άλογο!

29 Ιανουαρίου 1932…

Το σύμβολο του αλόγου εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητα παραγωγής Έντσο Φεράρι!

Τον Έντσο Φερράρι δεν τον απασχολούσε αρχικά η ιδέα παραγωγής αυτοκινήτων δρόμου, όταν ίδρυσε τη Scuderia Ferrari το 1929, με έδρα τη Μόντενα.

Η ονομασία Scuderia Ferrari συνήθως χρησιμοποιείται για την αγωνιστική ομάδα της Ferrari.

Ο Ferrari προετοίμαζε και χρησιμοποιούσε αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo για αγώνες της εποχής.

Το 1933 η Alfa Romeo αποσύρθηκε επίσημα σαν εργοστάσιο από τους αγώνες και η Scuderia Ferrari ανέλαβε στη θέση της.

Η Scuderia απέκτησε τα αυτοκίνητα των Grand Prix με τις τελευταίες προδιαγραφές της Alfa Romeo και πήρε πολλούς διάσημους οδηγούς όπως οι Τάτσιο Νουβολάρι και Ατσίλε Βάρτσι.

Το 1938 η Alfa Romeo επανήλθε στους αγώνες αυτοκινήτου, σχηματίζοντας την Alfa Corse στο Μιλάνο και προσέλαβε τον Έντσο Φερράρι ως διευθυντή του νέου αγωνιστικού τμήματος.

Ως εκ τούτου, η Scuderia Ferrari διαλύθηκε.

Το Σεπτέμβριο του 1939 ο Έντσο Φερράρι αποχώρησε από την Alfa Romeo υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα χρησιμοποιήσει το όνομα Ferrari, σε συνδυασμό με αγώνες ή αγωνιστικά αυτοκίνητα, για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια.

Λίγες μέρες αργότερα ίδρυσε την Auto Avio Costruzioni (AAC), με έδρα τις εγκαταστάσεις της παλαιάς Scuderia Ferrari. Η νέα εταιρεία φαινομενικά παρήγαγε εργαλειομηχανές και εξαρτήματα αεροσκαφών.

Το 1940 η εταιρεία κατασκεύασε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο εμπεριέχοντας την ονομασία Ferrari, το Tipo 815, βασισμένο σε πλατφόρμα της Fiat.

Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας και συμμετείχε στους αγώνες Mille Miglia, αλλά λόγω του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου είχε ελάχιστο ανταγωνισμό.

Το 1943 το εργοστάσιο της Ferrari μεταφέρθηκε στο Μαρανέλλο, όπου και παραμένει από τότε.

Το εργοστάσιο βομβαρδίστηκε από τους Συμμάχους και στη συνέχεια ανοικοδομήθηκε συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης για την κατασκευή αυτοκινήτων δρόμου.

Το πρώτο επίσημα αυτοκίνητο της Ferrari με το όνομα “Ferrari” ήταν το 125 S του 1947 με κινητήρα 1.5 λίτρων V12.

Ο Έντσο Φερράρι απρόθυμα κατασκεύαζε και πωλούσε τα αυτοκίνητα δρόμου με σκοπό να χρηματοδοτήσει τη Scuderia Ferrari.

Το όνομα Scuderia Ferrari επανήλθε υποδηλώνωντας τα εργοστασιακά αγωνιστικά αυτοκίνητα, διακρίνοντάς τα έτσι από τα αυτοκίνητα δρόμου προς πώληση.

Το εμπορικό σήμα της Ferrari, το οποίο είναι διάσημο σε ολόκληρο τον κόσμο, είναι το μαύρο καλπάζον άλογο (Cavallino Rampante) σε κίτρινη ασπίδα ή ορθογώνιο πλαίσιο (κίτρινο είναι το κυρίαρχο χρώμα του οικόσημου της πόλης της Modena), με το κάτω μέρος των γραμμάτων S F για τη Scuderia Ferrari, με τρεις ρίγες, μία πράσινη, μία λευκή και μία κόκκινη, τα εθνικά χρώματα της Ιταλίας, στην κορυφή.

Αυτό είναι το λογότυπο που εμφανίζεται σε όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της ομάδας.

Το ανορθωμένο καλπάζον άλογο, σύμβολο του θάρρους και της τόλμης, ήταν αρχικά το προσωπικό έμβλημα του Φραντσέσκο Μπαράκκα, του άσσου πιλότου του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, ο οποίος το ζωγράφιζε στις πλευρές των αεροπλάνων του.

Για το ακριβές χρώμα του αλόγου του Μπαράκκα υπάρχει ένα μικρό μυστήριο.

Πιστεύεται ότι το αρχικό χρώμα του αλόγου ήταν το κόκκινο, ως έμβλημα του 2ου συντάγματος “Piemonte Reale Cavalleria”, στο οποίο ανήκε ο Μπαράκκα, και ότι το πλέον διάσημο μαύρο άλογο χρησιμοποιήθηκε ως ένδειξη πένθους από τους συναδέλφους της μοίρας του μετά το θάνατό του.

Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, η εταιρεία έγινε γνωστή για τη συνεχόμενη συμμετοχή της στους αγώνες αυτοκινήτου και ειδικά στην Φόρμουλα 1, όπου γνώρισε μεγάλες επιτυχίες, ειδικά στις δεκαετίες του 1950, του 1960 και του 1970, στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και το διάστημα 1999–2004.

Η ομάδα κατέκτησε αρκετές φορές το Πρωτάθλημα κατασκευαστών και αρκετοί οδηγοί της το Πρωτάθλημα Οδηγών.

Ο ίδιος ο Έντσο Φερράρι διατήρησε τον έλεγχο του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας μέχρι τον θάνατό του, το 1988, σε ηλικία 90 ετών.

Τελευταία Αρθρα

Mάικλ Τζόρνταν, μόνος του και όλοι τους

Βρισκόμαστε στη season 1991-1992 και οι Chicago Bulls αντιμετωπίζουν τους Miami Heat. O Steve...

Mια ιταλική οικογένεια, συναντάει τυχαία τον Γιάννη…

''Γεια σε όλους, θα σας πω μια απίστευτη ιστορία μπάσκετ, μια ιστορία τύχης, πάθους...

To ντεμπούτο της Εθνικής Μπάσκετ

Την δεκαετία του '30 το ελληνικό μπάσκετ βρισκόταν ακόμη στα σπάργανα. Οι διεθνείς αγώνες ήταν...

Η απορρόφηση της ΑΕΚΘ απο τον Π.Α.Ο.Κ.

Η Ένωση Κωσταντιπολιτών ήταν πολιτικός φορέας, ίδρυσε και δύο κατασκευαστικές εταιρίες η μία ονομάστηκε...

Παρομοια αρθρα

Χένρι Μοργκεντάου, ευεργέτης των Μικρασιατών προσφύγων

Εβραιογερμανός ευεργέτης των Μικρασιατών προσφύγων. Μαζι με τη σύζυγό του έδωσαν μέχρι και από την...

Η καταστροφή της Σμύρνης, η μεγάλη προδοσία

«Στα Βουρλά το κακό ξεκίνησε στις 29 Αυγούστου. Μπήκαν οι Τούρκοι στα σπίτια μας...

H ιστορία πρέπει να μας διδάσκει…

Η ιστορία πρέπει να διδάσκει, δυστυχώς όμως στην δική μας περίπτωση παραμένουμε ανεπίδεκτοι μαθήσεως.Η...